Asiakastyytyväisyys on meille tärkeä asia

Vuosittainen asiakastyytyväisyyskysely Diarium-asiakkaille toteutettiin syys-lokakuussa. Kysely toteutetaan kerran vuodessa ja siinä kartoitetaan, ovatko käyttäjät tyytyväisiä Diarium-ohjelmaan ja minkälaisia kehitystoiveita heillä on.

Kyselyssä kartoitettiin mm. kuinka moni käyttäjä on käyttänyt tuki-palveluamme ja kuinka tyytyväisiä he ovat olleet asiakaspalveluun. Pääsääntöisesti kyselyyn vastanneet olivat erittäin tyytyväisiä tuen toimintaan ja olivat sitä mieltä, että ovat saaneet apua tarvittaessa. Jotkut vastaajat toivoivat nopeampaa palvelua, tukea on tärkeää saada nopeasti. Toisena kehityskohtana mainittiin, että Tuki-osion näkyvyyttä voisi lisätä ohjelmassa.

 

Vastaajien kommentteja Diariumin asiakaspalvelusta:

Diarium-tuki on erityisen hyvä, 10+ palvelu!”

Asiakaspalvelusta saa selkeät ohjeet, joita on helppo ymmärtää.”

Palvelu on ystävällistä, asiantuntevaa ja nopeaa.”

 

Ymmärrämme, että on erittäin tärkeää saada nopeasti apua mahdollisissa ongelmatilanteissa. Seuraamme jatkuvasti tukeen tulevien yhteydenottojen määrää ja tarvittaessa lisäämme tuen resursseja, jotta pystymme palvelemaan asiakkaita kohtuullisessa ajassa. Mikäli tarvitsee kiireellistä apua Diariumin käyttöön liittyen, kannattaa aina olla puhelimitse yhteydessä tukeen. Jos asiakaspalvelijamme ovat varattuja, voi jättää ääniviestin, jolloin soitamme takaisin heti, kun mahdollista. Viestissä on hyvä mainita myös, miten on tavoitettavissa ja milloin toivoo meidän soittavan takaisin.  Mikäli apua ohjelman käyttöön tarvitsee viikonloppuna tai iltaisin, kannattaa hyödyntää ohjelman Tuki-sivulta löytyviä ohjemateriaaleja. Sieltä löytyy erittäin kattavat ohjeistukset Diariumin käyttöön. Ohjeita päivitetään ja uusia ohjeita myös lisätään tarpeen mukaan.

Kysyimme myös, mitä ohjelman osa-alueita asiakkaamme erityisesti haluaisivat kehitettävän. Diarium-ohjelmassa on paljon erilaisia ominaisuuksia, joten meille on erittäin tärkeää tietää, mitä osa-alueita asiakkaamme haluavat erityisesti kehitettävän. Sen tiedon avulla pystymme suuntaamaan kehitysresurssejamme parhaalla mahdollisella tavalla. Monet vastaajista eivät osanneet nimetä mitään tiettyä kehityskohdetta. Laskutus- ja ajanvaraus-osioiden kehittämistä toivottiin jonkin verran.

Diarium on Kanta-sertifioitu potilastietojärjestelmä ja Kannan käyttö on yksi keskeinen osa Diariumin käyttöä. Sen takia halusimme kuulla, miten Diarium-käyttäjät ovat kokeneet Kannan käyttämisen. Suurin osa Kantaan liittyneistä vastaajista olivat sitä mieltä, että Kannan käyttäminen on ollut helppoa ja sujuvaa. Eräs käyttäjä kommentoi Kannan käyttöä näin: “Kanta toimii hyvin Diariumin kanssa. Käyttö on helppoa ja yksinkertaista!” Kehityskohteena Kantaan liittyen toivottiin mahdollisuutta välittää myös palautteet Diariumin kautta Kantaan.

 

Vastaajien avoimia palautteita:

“Diariumin käyttöönotto meidän yrityksessä on säästänyt roppakaupalla työntekijöiden aikaa tärkeämpiin asioihin.”

“It- taidot eivät ole vahvuuteni. Diariumin opin nopeasti ja olen erittäin tyytyväinen!!!! Tiedän myös että saan ammattitaitoista apua tarvittaessa.”

“Teillä on hieno tuote ja mainio yritys. Kiitos hienosta potilastietojärjestelmästä ja mukavaa syksyä!”

 

Halusimme myös tietää, missä olemme onnistuneet erityisen hyvin asiakkaidemme mielestä. Eniten ääniä sai Diarium-ohjelman käytettävyys, toiseksi eniten asiakaspalvelu ja kolmanneksi eniten Diarium-ohjelman käyttöönotto. Asiakastyytyväisyyskyselyyn on aina kuulunut yhtenä kysymyksenä “Suosittelisitko Diarium-ohjelmaa muille”. Vuoden 2020 kyselyssä 94% vastanneista Diarium-käyttäjistä suosittelisi ohjelmaa myös muille.

“94% Diarium-käyttäjistä suosittelisi ohjelmaa myös muille”

Diarium-asiakastyytyväisyyskysely 2020

Haluamme kiittää lämpimästi kaikkia kyselyyn vastanneita ja myös kaikkia muita, jotka ovat antaneet meille palautetta ja kehitysideoita muissa kanavissa. Käyttäjien kokemusten pohjalta pystymme kehittämään ohjelmaa ja palveluamme jatkuvasti eteenpäin ja oikeaan suuntaan. Meille on erittäin tärkeää pysyä ajan tasalla siitä, kuinka tyytyväisiä meidän asiakkaamme ovat ja mitä asioita meidän erityisesti toivotaan parantavan.

Kirjoittaja